Je nás méně, ale přeci. Snažíte se dát produkty na Google Merchant a pořád se vám to nedaří – stejně jako mě? Je dost možné, že vaše produkty hodnotí automaty, které je vyhodnotí jako lék nebo léčivý přípravek, který je na předpis. Sice nemáte nikde uvedené, že se u vašich produktů jedná o lék či léčivý přípravek, ale automat to za vás tak vyhodnotí a vy s tím nic nenaděláte. Dle mého názoru by postup, se kterým jsem se setkal, měl Google zlepšit a to na mnoha místech.
Vaše produkty na Google Merchant aneb jak si s vámi Google hraje
Teď už vím, po několika týdenním maratonu s Googlem, že jediné, co s tím můžete udělat, je naprostá změna názvu produktu a jeho popisu. Postupoval jsem tak, že jsem upravil název tak, abych odstranil jakékoliv potenciální riziko, které by mohlo snad jen trošku napovídat o tom, že je můj produkt účinný, co se týče zdravotní stránky (je nutné zapřít zdravotní přínosy vašich produktů). Takže prostě musíte na Google Merchantu zapírat to, že je váš produkt výjimečný nebo něčím účinný. To je samozřejmě můj názor a upřímné sdělení.
Co se mi stalo? Jaké produkty byly zamítnuty?
Prodávám pastilky na sucho v ústech. 6 příchutí se stejným nadpisem a stejným popisem. Název pastilek jsem původně v Google Merchant uvedl v této podobě – „Pastilky na sucho v ústech„. 4 příchutě byly označeny, že do stavu – neschváleno. V podrobnostech pak je uvedeno „Zdravotní péče a léčiva (léčiva s omezením)„. Je to velmi zvláštní v tom, že 2 příchutě byly schválené, přitom všechny produkty měli naprosto stejný text, jen se lišili tím, zda se jedná o příchuť melounovou nebo peppermintovou. Z mého pohledu první zvláštní přístup ze strany automatizovaných kontrol ze strany Google (potažmo Google Merchant), nemyslíte?
Vítejte v prostředí dvojího metru Google, který se s vámi nemaže | Zákazník na druhé koleji
Dle příliš obecných hlášek v Google Merchantu u zamítnutých produktů jsem pochopil, nebo spíše předpokládal (trochu na vodě), že je nutné upravit název, aby to jakýmkoliv způsobem nevyznívalo, že se jedná o produkt, který má zdravotní výhody nebo účinky. Aby schvalování prošlo, je potřeba dodržovat naprostou korektnost. Za mě opět další chybný postoj ze strany automatů Google Merchant. Nikde nepíši, že se jedná o lék nebo léčivum. Další problematický postup ze strany Google.
Upravený název | Upravený popis
Název jsme upravili na „Zvlhčující pastilky“ a zadali znovuověření. To ale nestačilo. Po 7 dnech čekání na kontrolu ani nepřijde notifikace, musíte se prostě podívat a najít, že problém nezmizel. A tak jsem upravil i popis zboží. Přitom jsem také kontaktoval podporu. Té jsem uvedl, že bych byl rád, kdyby zvážili upravit své automaty, neboť vyhodnotili celou situaci chybně, že neprodávám nic na předpis, že se nejedná o žádný lék ani léčivum a to po celém světě.
Schválení produktu pozastaveno kvůli Velké Británii, ve které vůbec neprodávám (Google Merchant to ví)
Google Podpora mi řekla, že schválení pozastavili kvůli tomu, že ve Velké Británii na moje pastilky mohou pohlížet jako na lék na předpis a že je nutné upravit nejen nadpis, ale také popis (description). Další nesmysl, který je ještě umocněn o to, že ve Velké Británii vůbec nechci a ani nemohu prodávat. To ale Google ví, neboť mám uvedené, kam chci zboží dovážet – neboť musím. Google Merchant mě k tomu nutí. Takže další nonsense. Proč mě tedy hodnotí dle toho, že v UK by to mohl být potenciálně lék na předpis, když to tam nebudu prodávat? No nic, tak jsem byl nucen upravit i popis (product description). A že to musím udělat pro všechny produkty ručně a že pak bude zase trvat další 7 dní, až se mi k tomu vyjádří. A pokud to opět zamítnou, tak budu čekat 7 dní, než budu moci znovu požádat o znovuprověření a ta délka znovuprověření může zase trvat 7 dní.
Google Podpora prostřednictvím formulářů
Rád bych podotknul, že Google nemá telefonickou podporu. To je neuvěřitelně frustrující. Vypíšete formulář a doufáte, že se něco stane. To je bolístka nejen Google, ale mnoha dalších platforem a rozšiřuje se to samozřejmě ve velkém i k nám do ČR. Oni vám tedy odepíší, že by vám zavolali, ale že jste jiného časového pásma. A ještě vám ani neřeknou, jestli se s vámi budou bavit česky a nebo jen anglicky. S velkou radostí bych se bavil s nějakým Irem, který nebude mít ohled na to, že mu nerozumím. Takže taková je situace, když chcete být vidět na Google se svými produkty.
Doporučuji nechat to na agenturách
Vím, je mi jasné, že kdybych o to požádal nějakou agenturu, tak že to bude rychlejší a bezproblémové, neboť všechny tyto bolístky pana Google znají a dopředu se jim vyhnou. Jen jsem vám chtěl poradit a možná vás inspirovat, pokud máte ten samý problém jako já. Já teď požádal o překontrolování a budu doufat, že se mi po x-měsících povede, že budou produkty viditelné.
Všem přeji, aby je tato situace nepotkala, a Google potažmo Google Merchang přeji, aby vylepšili své chybně vyhodnocující automaty. Doporučuji také, aby v případě chyb, byl schopen tyto chyby opravit manuálně bez zatěžování zákazníka. Považuji to za jednoznačnou chybu ze strany Google a ten by na základě jasných indícií měl své chyby opravit. Neměl by to dělat zákazník. Ale to je to postavení Google. A naše legislativa, vlády, jim to dovolí. Možná o tom ani neví.
Hezký den všem a co nejméně potíží s tímto chybným interním systémem Google (Google Merchantem).
Další články z kategorie Software nastavení:
SEO Audit webových stránek | Platforma SEMRUSH | Zadarmo
Grafický editor zdarma | Online software
Jak vytvořit sitemapu webu?
Rychlost internetu | Rychlost připojení | 5 tipů pro každého | Rady ze života
WebP formát | Instalace pluginu pro Adobe Photoshop | Jiná řešení